Sociální sítě v HR aneb odzvonilo už klasické inzerci? | Absolvent.cz

Sociální sítě v HR aneb odzvonilo už klasické inzerci?

Facebook, Twitter, Instagram a další jiné. Všechny tyto sociální sítě a aplikace patřily donedávna ke kanálům, které jsme využívali spíše ke sdílení novinek a fotografií se svými přáteli. Napadlo by ovšem ještě před pár lety někoho, že můžeme tyto cesty využívat i například k lovení kandidátů? Nic není nemožné. Zvláště v době, kdy vznik stále nových aplikací nestíháme sledovat. Kreativitou a vhodným oslovením můžeme najít ty nejnemožnější cestičky k těm správným zaměstnancům.

V dnešní době jsou veškeré sociální sítě tou nejlevnější cestou, jak nejen budovat brand společnosti, oslovit zákazníky, ale také jejich využitím můžeme docílit zesílení do podvědomí našich budoucích potenciálních zaměstnanců. Klasické inzeráty s odrážkovitou strukturou prostě nezaujmou. Na druhé straně je tak kladen i větší požadavek na HR manažery a personalisty, v tom, aby zaujali danou cílovou skupinu. K tomu se přidává fakt, že mimo sociálních dovedností potřebných pro tyto profese by měli být HR specialisté i větší kreativci a copywriteři. Pojďme se podívat na využití sociálních sítí podrobněji v bodech a přijít více na kloub tomu, v čem nábor můžeme z pohledu sociálních sítí zlepšit.

Obecné inzeráty o ničem = nuda

Nadnárodní mezinárodní společnost, nadstandardní finanční ohodnocení, příjemný pracovní kolektiv, kancelář blízko tramvajové zastávky. Ano, sice to zní vše strašně růžově, ale když se těmto bodům podíváme více na zoubek, co nám vlastně říkají? Shoduje se pak opravdu realita s očekáváními, která máme při čtení tohoto inzerátu? Mnozí HRisté se domnívají, že pokud do kolonky “Nabízíme” zakomponují co nejvíce bodů, i těch, které jsou samozřejmostí (např. telefon, laptop, který je spíše pracovní pomůckou), než-li benefitem, navnadí potenciální kandidáty více. Proč bychom místo bodovitého inzerátu nemohli udělat video pro vizuální představu “jak to tu máme?” Pokud nemůžete nabídnout zrovna ředitelský plat na začátku zkušebky, proč to prostě rovnou “nesdělit”, ale naproti tomu to vyvážit jiným pozitivem? Nebude to vypadat přece jen více autentičtěji? Nebojme se do těchto kampaní zahrnout i ostatní kolegy, zeptat se jich, co je na dané firmě nejvíce baví, co považují za největší devizu.

Friendly přístup, nebo profesionálně?

Při pročítání některých inzerátů někdy nepoznáme rozdíl, jestli daná společnost chce skladníka, IT pracovníka, nebo ředitele divize? V extrémních případech se setkáváme buď s přílišnou vážností, nebo naopak s až moc uvolněným přístupem. Jedním z dalších pilířů úspěchu je ušít nabídku doslova “na tělo” potenciálnímu uchazečovi. Pokud nabídku bude bude pročítat někdo, kdo hledá uplatnění na dělnické pozici, osloví ho spíše “tykání”, jistota výplaty, stravenek a zakázek firmy. Naopak IT geeky bude zajímat atraktivnost projektů, možnost naučit se zase o level něco více, ale určitě nic nezkazíte tím, že zmíníte i pravidelná páteční piva s kolegy.

Je tučná výplata na kontě opravdu benefit nr. 1?

Ne u každé profese striktně platí, že je oslní v inzerátu právě tučná výplata. Můžeme se s tím setkat např. u IT pracovníků, které zlaté klece mnohdy časem omrzí a upřednostní spíše zajímavější zakázky a možnost více iniciovat. Někteří kandidáti uvítají spíše větší flexibilitu pracovní doby, důraz na work-life balance.

Jděte kandidátům více naproti

Některé společnosti stále žijí v mylném dojmu, že vystavit inzerát na inzertním portálu je maximum. Ne všechny cílové skupiny však navštěvují standardní portály. Pokud navíc je potenciál, že můžeme cílové skupiny přímo osobně potkat (na školách, veletrzích), je efektivnější a dokonce i levnější uspořádat v rámci školy besedu, kde si odneseme kontakty na budoucí absolventy, kteří se budou rozkoukávat na trhu práce. Sociální sítě jako Facebook a Twitter rovněž nabízejí bezplatnou variantu “být vidět” oproti nákladnější inzerci na pracovních portálech - protože můžeme říci, že dnes tyto kanály využívá větší část, oproti hledání práce na inzertních portálech. Začněme se více přizpůsobovat cílovým skupinám. Dnes každý sdílí fotky, videa. A nezaujmou vás samotné více než fádní text s odrážkami?

Články ze stejné kategorie