KAUFLAND JE SKVĚLÝ START PRO KAŽDÉHO, KDO CHCE PRACOVAT V MALOOBCHODĚ | Absolvent.cz

KAUFLAND JE SKVĚLÝ START PRO KAŽDÉHO, KDO CHCE PRACOVAT V MALOOBCHODĚ

Michal Karcol, který je vedoucím dvoupatrové filiálky na pražském Vypichu, tráví v kanceláří u počítače jen minimum času. Spíše ho potkáte na prodejně, jak kontroluje čerstvost zeleniny, zaučuje lidi v trainee programu nebo komunikuje se svými zástupci či se zákazníky.

Proč jste si vybral právě Kaufland?

Vždy mě bavila práce v maloobchodě. U Kauflandu mě zaujalo, že jde o silnou a stabilní, a zároveň dynamickou společnost, navíc německé značky, což je pro mě po předchozích zkušenostech zárukou kvality. Během práce na pozici vedoucího se mé domněnky jen potvrdily. Hodně pomáhá, že společnost má skvěle nastavené procesy, ať už jde o válcování zboží nebo kontrolu dat spotřeby. Vše se pečlivě hlídá od chvíle, kdy se výrobek dostane na prodejnu až do okamžiku, kdy ho předáme zákazníkovi. Velkou pýchou Kauflandu je, že má vlastní masozávod, nabízí produkty svých značek a hodně se dbá na čerstvost ovoce a zeleniny.

Představte nám svůj běžný pracovní den?

Výhodou vedoucí pozice je větší flexibilita v organizaci dne. Protože mám ale na starosti celou prodejnu, musím mít přehled o všem, co se děje. V kanceláři jsem jen minimum času. Každé ráno si projdu celý obchod. Zkontroluji čistotu a údržbu na prodejně. Vedoucí pracovník, který měl na starosti noční směnu, ode mě dostane zpětnou vazbu. Poté, co nastoupí ranní směna, si s vedoucím řekneme, co je potřeba udělat během dne. Průběžně si plnění dohod kontroluji. Probíhají také pravidelné porady, a to jak se zástupci, tak s řadovými zaměstnanci. Samozřejmě jsem všem k dispozici ohledně jakýchkoliv témat, která mohou během pracovního dne nastat.

Jak podporujete týmovou spolupráci?

I když jsem ve vedoucí pozici, vím, že sám ničeho nedosáhnu. Ode mě může přijít prvotní impuls, ale pak musí následovat správná odezva od ostatních, což je základ týmové práce. Pokud někdo řeší záležitost, se kterou si neví rady, vždy ho vyslechnu. Jsem pro domluvu a hledání cesty. Mojí zásadou je ale mluvit s lidmi narovinu, i když způsob komunikace se s každým může lišit. Zároveň má Kaufland celkem pět komunikačních poradců, tzv. důvěrnic. Jedná se o neutrální, důvěryhodné a nezávislé kontaktní osoby pro zaměstnance, na které se mohou obrátit s různými dotazy.

Pro koho je podle vás ideální pozice vedoucího obchodního domu?

Díky našemu ročnímu trainee programu vidím, že nejde ani tak o konkrétní obor, který má absolvent vysoké školy vystudovaný, jako spíš o nadšení a chuť získat manažerské dovednosti a praktické zkušenosti. V České republice je 132 filiálek, a zatímco někde je potřeba naučit se vést 60 lidí, jinde, třeba na Vypichu, i přes 200 lidí. Právě u nás mám několik lidí v trainee programu. Postupně se seznamují s chodem celého obchodu. Začínají jako asistenti prodeje, poté přecházejí na koordinátory, projdou si pozicí zástupce jednotlivých úseků a také si vyzkouší vést celý obchodní dům. Absolvují i různá školení a tréninky tak, aby mohli po roce samostatně pracovat na pozici vedoucího prodejny. Učím je, aby se dívali na obchod především z pohledu zákazníka a připravili se na řešení mnoha situací.

Patří k pozici vedoucího cestování?

Hlavně na začátku je potřeba být flexibilní, protože v rámci zapracování cestujete opravdu hodně. Kaufland vám ale dá k dispozici auto a bere ohled na vaše bydliště, to znamená, že se snaží najít pobočku vzdálenou do sta kilometrů od domova.

Co může být pro absolventy škol motivující?

V nabídce benefitů je až 25 dní dovolené, smlouva na dobu neurčitou, stravenky v hodnotě 80 Kč a zaměstnanci si také oblíbili program Zdraví nás baví, během kterého probíhá série různých workshopů. V letošním roce se chce Kaufland v tomto zaměřit především na lidi pracující v provozu a nabídnout jim masáže na speciální klekačce, možnost změřit si skladbu těla nebo naučit se základy tejpování. Z pozice vedoucího navíc vyplývá velmi dobré mzdové ohodnocení, možnost užívat služební vůz značky Audi nebo BMW. Jednou za půl roku můžu využít příspěvek 5 000 Kč na kurz němčiny. Osobně za velký benefit považuji šanci se stále učit. V Kauflandu jsem si navíc ověřil, že když si stojíte za svým a máte chuť se zlepšovat, můžete se během krátké doby dostat na vyšší pozici. Společnost sice klade obrovský důraz na výkon, ale jde opravdu o dobrou školu a ten nejlepší start v profesním životopisu.

MICHAL KARCOL (26) První pracovní zkušenosti získal již během studií na střední škole v Německu. Dosáhl inženýrského a MBA titulu v oboru Management obchodu. Do Kauflandu nastoupil v lednu 2018 a během pouhého roku se podílel na vedení čtyř prodejen. Poté se stal vedoucím obchodního domu na pražském Vypichu. V současné době působí také jak oblastní vedoucí prodeje, kdy zodpovídá za bezchybný chod několika prodejen. Na své podřízené klade vysoké nároky, díky čemuž posouvá je i sebe dál. Jak sám říká, s kvalitním a sehraným týmem lze dosáhnout skvělých výsledků. Ve volném čase vyučuje němčinu, cestuje, skáče bungee jumping a z letadla padákem v tandemu.

Články ze stejné kategorie