Kaufland: Chci v lidech hledat skrytý talent a ty nejlepší vlastnosti | Absolvent.cz

Kaufland: Chci v lidech hledat skrytý talent a ty nejlepší vlastnosti

Jsou nabídky, které se neodmítají. Petr jednu takovou před lety dostal. V rozhovoru nám mimo jiné prozradil, jak se v tu dobu cítil nebo jak často opustí své „ředitelské křeslo“, aby se podíval do provozu.

„VŽDY SI VŠÍMÁME LIDÍ, KTEŘÍ JSOU JINÍ.“

Petře, jaké rozvojové aktivity nabízí Kaufland pro absolventy?

Kaufland si absolventů váží a dělá vše pro to, aby z nich dostal to nejlepší i v praxi. Aktuálně máme nový trainee program pro odborná oddělení i pro obchodní domy. Klademe velký důraz na výběr kvalitních absolventů. Máme propracovaný trainee plán, který je od samotného počátku cílený na budoucí pozici absolventa.

Dokážete nám říct, jaké jsou v Kauflandu možnosti kariérního postupu?

Vždy si všímáme lidí, kteří jsou jiní. Myslím tím lidi, kteří dělají něco jinak - lépe. Je jedno, jestli se jedná o skladníka nebo řidiče vysokozdvižného vozíku. Pokud toto splňuje, je to první kandidát na nově uvolněnou vyšší pozici. Znamená to pro nás oboustrannou investici. Mohu z vlastní zkušenosti potvrdit, že nově uvolněné pozice obsazujeme z vlastních řad.

Povězte nám něco o benefitech, které firma nabízí svým zaměstnancům.

Uchazeči se často ptají na benefity. Když jsem sám byl studentem a absolventem, nejlepším benefitem pro mě byla šance naučit se víc od zkušenějších kolegů. Nicméně by byla škoda nezmínit, že máme na zaměstnanecké úrovni 13. mzdu, 25 dnů dovolené, Multisport kartu za bezkonkurenční cenu a stravenky v hodnotě 80 Kč. Co považuji za atraktivní, je i například program Zdraví nás baví, kterým Kaufland ukazuje, že mu na srdci leží nejen pracovní výkony jeho zaměstnanců, ale i jejich zdraví a psychická pohoda.

Je možný kariérní progres napříč jednotlivými odděleními?

Určitě ano. Já sám jsem toho příkladem. A nejsem jediný. Pamatuju si na kolegu, který se mnou začínal na oddělení kontroly v logistice. Během několika let se stal vedoucím reorganizace všech filiálek. Dostal se z logistiky na centrálu v rámci trainee programu, což je další důkaz o tom, že vývoj zaměstnanců u nás dobře funguje. Chceme v lidech hledat jejich plusy a skryté talenty.

Jaká byla vaše dosavadní kariérní cesta?

Do Kauflandu jsem nastoupil ve 22 letech, ještě při studiu na vysoké škole. Působil jsem na částečný uvazek v oddělení logistiky. Po necelém roce už jsem tu pracoval na plný úvazek. Školu jsem úspěšně dokončil a po 2 letech jsem oddělení převzal coby vedoucí. Na této pozici jsem zůstal ještě další 3 roky. Každý zaměstnanec má jednou za rok se svým nadřízeným hodnotící rozhovor. Jeho nedílnou součástí je i téma dalších kariérních možností zaměstnance. Díky vzájemnému feedbacku můžeme s lidmi pracovat. Výsledkem mého hodnotícího rozhovoru bylo několik možností. Jednou z nich byl i odchod do Německa v rámci firmy. Na poslední chvíli mi ale byla nabídnuta pozice vedoucího suchého skladu v Olomouci, což je náš největší sklad v ČR. Po roce a půl jsem se vrátil zpátky do Prahy na svou současnou pozici.

Jak v Kauflandu probíhá komunikace mezi nadřízeným a podřízeným?

Všem říkám, že se mnou mohou otevřeně mluvit. I lidem z provozu. A jsem rád, že se tak i skutečně děje. Vyhýbáme se e-mailové komunikaci a upřednostňujeme tu osobní.

Věnuje se společnost nějakým dobročinným aktivitám?

Samozřejmě. Máme samostatné oddělením, které se věnuje aktivitám společenské odpovědnosti a dobročinnosti. Podporujeme SOS dětské vesničky, Centrum Paraple a Chance 4 Children. Z menších projektů bych určitě zmínit podporu psích útulků a zařazení logistického centra do účasti na přispívání do potravinové banky, což je nad zákonnou povinnost.

Co pro vás bylo nejvýznamnějším okamžikem kariéry?

Právě ten odchod do Olomouce. Najednou jsem měl řídit více než 200 zaměstnanců. Nevěděl jsem, jestli to vůbec zvládnu. A nejenom já, ale i mí kolegové, kteří čekali, že tam přijde někdo, kdo s tím má zkušenosti.

Jak často se vám stává, že jste tzv. „mimo office“ a jdete do provozu?

Stává se mi to denně. Je to pro mě nezbytná součást pracovního dne. Pro svou práci potřebuju vidět, jak reálně fungují interní procesy ve firmě, abych se díky tomu mohl zamyslet nad tím, co by šlo změnit. Myslím si, že je důležitý osobní kontakt se zaměstnanci – nejenom s vedoucími pracovníky, ale se všemi.

PETR VACHEK

Petrovou alma mater se stala VŠE v Praze, kde získal inženýrský titul na fakultě financí a účetnictví. Již při dokončování bakalářského studia nastoupil do společnosti Kaufland s cílem získat při studiu praxi. Vše se začalo vyvíjet trochu jinak a práce se pro nej stala prioritou. Od 25 let se pohybuje na vedoucích pozicích, nejprve v oddělení Controllingu, nyní jako provozní ředitel distribučního centra v Praze Modleticích. V rámci svého působení ve společnosti strávil i rok s půl v Olomouci na pozici vedoucího skladu, kde, jak sám říká, to byla největší profesní škola. Ve volném čase rad jezdí na silničním kole, běhá a cestuje.

Články ze stejné kategorie