8 PŘEHNANĚ KREATIVNÍCH NÁZVŮ POZIC ANEB KDYŽ ANI NEVÍTE, CO DANÁ PRÁCE OBNÁŠÍ | Absolvent.cz

8 PŘEHNANĚ KREATIVNÍCH NÁZVŮ POZIC ANEB KDYŽ ANI NEVÍTE, CO DANÁ PRÁCE OBNÁŠÍ

Víte, co dělá alchymista snů, inženýr štěstí nebo třeba digitální prorok? Že ne? To totiž neví nikdo – tedy až na lidi, kteří si takové šílené názvy vymysleli.

Firmy stále touží po talentovanějších a talentovanějších zaměstnancích. A oni zase po zajímavějších a zajímavějších pracovních příležitostech. To přece dává rozum.

Jenže když k sobě chcete přilákat ty nejlepší z nejlepších, je třeba mít špičkovou HR kampaň a především – pořádně ji odlišit od náborových skotačin ostatních společností. Jedině tak může vyniknout, díky čemuž se dostane přesně k těm lidem, které hledáte.

A tak se dávají do kupy poněkud kreativnější formy nabídky práce. Ovšem někdy jsou kreativní tak moc, až vůbec nedávají smysl.

Důkazem jsou například následující bizarní názvy pracovních pozic. Jedná se o reálné názvy, které opravdu některé americké firmy prezentovaly ve svých náborových kampaních:

1.DIGITÁLNÍ PROROK

Kdybyste to náhodou nevěděli, tak digitální prorok je on-line markeťák. Ale to autorovi tohoto nového pojmenování asi znělo příliš nudně. Na druhou stranu, nosit na vizitce slovo „prorok“ dokáže nejednomu marketérovi slušně pomasírovat ego, co myslíte?

2.BEZPEČNOSTNÍ PRINCEZNA

I když to může znít jako název parodie na Šíleně smutnou princeznu, jde o práci inženýra informační bezpečnosti. S tímto nápadem údajně přišla zaměstnankyně Googlu. Princové holt mají smůlu.

3.SVG ÚŽASŇÁK (SVG BADASS)

Grafici vědí, že SVG je grafický formát. Ale „obyčejného“ grafika hledá každý.

4.SOFTWARE NINJANEER

Nebojte, na téhle pozici nebudete muset ovládat bojové umění a skákat po střechách. Stačí, když budete umět programovat.

5.INŽENÝR ŠTĚSTÍ

Můžete se stát inženýrem, aniž byste získali titul Ing. Jen nebudete pracovat ve stavebnictví ani v IT, ale na zákaznické podpoře. A náplň práce? Činit klienty šťastnými.

6.ALCHYMISTA SNŮ

Vy jste vážně netušili, že se jedná o pozici Creative Directora, nebo-li vedoucího oddělení marketingu? To vás jako nenapadlo?

7.INOVAČNÍ EVANGELISTA

Psát evangelium na této pozici rozhodně nebudete. Inovovat však možná trochu ano. Posláním inovačního evangelisty je údajně „probouzet v lidech kreativitu a jejich inovační schopnosti.“ Takže asi nějaký manažer či co.

8.SPRÁVCE VÍKENDOVÉHO ŠTĚSTÍ

Je pravda, že v cívíčku to bude vypadat o něco zajímavěji než „pracovník zákaznické podpory“. Ale vysvětlujte mámě, že se vážně nebudete starat o luxusní turistický areál, kam jezdí milionáři na víkendové wellnessy.

Myslíte si, že bizarnější názvy už snad ani nejdou vymyslet? Tak to se pletete. Přečtěte si ještě ulítlejší nápady HR specialistů a zjistěte, proč firmy zakazují říkat některá slova přímo v tomto článku.

Zdroj: Chytrý nábor, Pixabay

Články ze stejné kategorie