Začínáme s LinkedInem | Absolvent.cz

Začínáme s LinkedInem

Dnešní doba vyžaduje, aby uchazeči používali sociální sítě ke kontaktu se zaměstnavateli a headhuntery. Sociální sítí číslo jedna je v této oblasti zcela bez debat LinkedIn.

Jako budoucí absolventi si asi říkáte, k čemu je takový profil na LinkedIn dobrý. LinkedIn je profesionální sociální síť, na které se denně pohybují tisíce lidí. Nejen zkušení odborníci, ale i firmy, personální agentury či headhunteři, díky kterým se může vaše kariéra výrazně posunout. Mít osobní profil na LinkedIn, je vlastně vaše profesionální vizitka. Dá se říct „veřejný životopis“, díky kterému můžete najít zaměstnání, poznat zajímavé lidi či jen získat tipy na různé akce či školení. Stejně jako u správně napsaného CV, i u LinkedIn profilu rozhodují různé maličkosti, které pomohou nastartovat vaši kariéru. Výhoda LinkedIn profilu je na rozdíl od psaní CV v tom, že jde v podstatě o šablonu. Vyplňujete kolonky dle zadání, některé nejsou ani povinné. Každopádně je vše hezky a jednoduše graficky zpracováno, takže máte se svojí vizitkou minimum práce.

Co mít na LinkedIn vyplněno

Velmi důležité je mít na LinkedIn vyplněno jméno (nepoužívejte tituly – usnadní to vyhledávání). Představte si, že si po studiu chcete najít práci, chcete to podpořit založením profilu na LinkedIn a napíšete tam jen student VŠ, samozřejmě bez fotky. Myslíte, že vás někdo osloví? Nebo že si spíše bude myslet, že jde o nějaký falešný profil. Určitě vyplňte jméno a doplňte profesionální fotkou (klidně stejnou, jakou máte v životopise). I zde platí pro fotografie podobná pravidla. Fotografie z dovolené patří na Facebook, profesionální byznysové fotografie na LindeIn či do CV.

Kromě jména a fotografie je poměrně klíčové vyplnění motta – základní informace o vás, která se objevuje hned pod jménem a fotografií. Je dobré zde doplnit klíčová slova, podle kterých vás pak bude možné vyhledat. 

Kromě motta je důležitý i souhrn - vystihující hláška, pár vět o vás či vaše ambice, které se objeví ve Vašem profilu také v hlavní sekci hned nahoře. Může to být věta o tom, co vás baví, v čem jste dobří nebo třeba jen to, že jste otevřeni novým příležitostem.

Další a poměrně klíčový bod, který na svém profilu nevynechávejte, je podrobnější popis u profesní praxe (popis, co jste na dané pozici dělali, vaše přínosy atd.). Je jasné, že při studiu třeba tolik zkušeností nemáte, ale pokud nějaké máte, určitě je tam dejte a buďte konkrétní. Stejně jako u CV je dobré psát jen ty relevantní – brigáda jako servírka či pokojská tam být nemusí.

Určitě nezapomínejte vyplnit i své jazykové znalosti nebo další dovednosti, jako znalost SQL, PHP, Photoshopu a dalších. Zvýšíte si tak šance na to, že vás budou firmy oslovovat s vhodnou nabídkou. Pokud oslovováni být nechcete, není nic jednoduššího, než to tam napsat (ideálně zase hned nahoru do souhrnu). Většina firem či headhunterů by to měla respektovat.

Důležitý je nejen vlastní profil, ale i napojení na další profesionály jako spolužáky, kolegy a další. Stejně jako na Facebooku se bude vaše profesionální síť neustále rozšiřovat, což i vám potom pomůže (více v dalším čísle).

Máte nějaké profesní zájmy? Napojte se na skupiny a profily firem, které vás zajímají. Prostě a jednoduše „buďte aktivní“. Nikdy nevíte, k jakým zajímavým informacím či lidem se můžete dostat. 

Další tipy

  • Profil mějte aktuální.
  • Nezapomeňte vyplnit dovednosti (často se podle nich vyhledává, tak ať vám něco neunikne).
  • Dovednosti si nechte potvrdit.
  • Nemáte zatím moc pracovních zkušeností, ale zato zajímavou diplomovou práci či ocenění v nějaké studentské soutěži? Určitě to tam napište.
  • Připojte se ke skupinám, které vás zajímají.
  • Buďte aktivní! Píšete vlastní blog? Jste aktivní ve studentském spolku? Zajímavé zkušenosti určitě sdílejte, tvořte vlastní obsah – váš profil a především vaši osobu to jedině posune dál.

Články ze stejné kategorie