NÁVOD, JAK SE CÍTIT PŘI PRÁCI VÍCE NAPLNĚNÝ A MÉNĚ FRUSTROVANÝ | Absolvent.cz

NÁVOD, JAK SE CÍTIT PŘI PRÁCI VÍCE NAPLNĚNÝ A MÉNĚ FRUSTROVANÝ

Stále více lidí přiznává, že během práce často čelí pocitům frustrace. Bruce Daisley, autor knihy Radost z práce (The Joy of Work), přináší strategii, díky které si podle něj znovu zamilujete své zaměstnání: soustřeďte se na to, jak pracujete – ne proč.

Britská nadace pro duševní zdraví The Mental Health Foundation uvádí, že 74 % Britů bylo v minulém roce doslova přemoženo stresem a právě práce se ukázala jako hlavní příčina. Bruce Daisley strávil dva roky zkoumáním moderního pracovního prostředí a psaním knihy, která popisuje návody, jak ho zlepšit.

KOUZLO TKVÍ V DROBNÝCH ZMĚNÁCH

Podle něj se není čemu divit, když jsme začali na pracovní e-maily odpovídat už i na mobilních telefonech a někteří zaměstnanci se do svých kanceláří zavírají klidně na 70 hodin týdně.

Jak tedy vylepšit moderní pracovní kulturu tak, aby byla méně stresová? I tady platí magický zákon malých změn, které však mohou vaše pocity během pracovního dne významně proměnit.

Daisley říká, že jakmile se zaměříme na fakt, že záleží i na tom, JAK pracujeme, mnozí z nás se začnou cítit lépe. Najednou si totiž uvědomíme, že máme autonomii k zahájení pozitivních změn.

DAISLEY RADÍ...

A jakými drobnými změnami můžeme dát stresu červenou? Zkuste ho zabrzdit nebo alespoň zpomalit třeba těmito způsoby:

  • Zajděte třikrát až čtyřikrát týdně na řádnou obědovou pauzu. Zlepší to vaše rozhodovací schopnosti a sníží obvyklou páteční únavu.
  • Pijte kávu. Je prokázané, že pravidelná denní dávka kofeinu pomáhá odolávat stresu.
  • Choďte. I když máte sedavé zaměstnání, snažte se neprosedět celý den u počítače. Vysokoškolská profesorka Marily Oppezzová ve svém výzkumu zjistila, že chůze zlepšuje kreativní myšlení – pozitivní výsledek výkazalo až 81 % z testovaných chodců.
  • Pravidelně se stýkejte se svými kolegy. Generální ředitelka Margaret Heffernanová popsala zavedení pravidelného týdenního společenského setkání v jedné z jejích amerických firem jako „absolutně transformační“. Poznamenala, že povzbuzování zaměstnanců ke společenské interakci vedlo k větší spolupráci během zbytku týdne.

„Pracoviště jsou postižena nemocí uspěchanosti, která je důsledkem neúprosných požadavků moderní práce. Dopad vyhoření může být vážný zejména u nejmladších zaměstnanců. Když je práce neúnosná, zaměření na vznešenou otázku proč pracujeme nepomáhá. Musíme se zaměřit na to, JAK pracujeme,“ uzavírá Bruce Daisley svůj článek (viz zdroj).

A CO DALŠÍHO BYSTE MĚLI VĚDĚT?

S pracovním stresem souvisí řada dalších, neméně důležitých témat. Zajímá vás téma vyhoření a produktivity? Pak si přečtěte i tyto články:

Zdroj: BBC (volný překlad)

Články ze stejné kategorie

A je to tady..První dny v nové práci!

Co teď? Ničeho se nebojte, třikrát se zhluboka nadechněte a vykročte pravou nohou. Začátky jsou stresovým obdobím pro každého. Rozhodně se tedy nemusíte za motýli v břiše stydět.

Progresivní obory

Každý student si klade otázku, kterému oboru se nadále věnovat, aby si zajistil co nejlepší budoucnost. Který obor je tím pravým? Odpověď na tuto otázku však není jednoduchá a jednoznačná.