NÁVOD, JAK SE CÍTIT PŘI PRÁCI VÍCE NAPLNĚNÝ A MÉNĚ FRUSTROVANÝ | Absolvent.cz

NÁVOD, JAK SE CÍTIT PŘI PRÁCI VÍCE NAPLNĚNÝ A MÉNĚ FRUSTROVANÝ

Stále více lidí přiznává, že během práce často čelí pocitům frustrace. Bruce Daisley, autor knihy Radost z práce (The Joy of Work), přináší strategii, díky které si podle něj znovu zamilujete své zaměstnání: soustřeďte se na to, jak pracujete – ne proč.

Britská nadace pro duševní zdraví The Mental Health Foundation uvádí, že 74 % Britů bylo v minulém roce doslova přemoženo stresem a právě práce se ukázala jako hlavní příčina. Bruce Daisley strávil dva roky zkoumáním moderního pracovního prostředí a psaním knihy, která popisuje návody, jak ho zlepšit.

KOUZLO TKVÍ V DROBNÝCH ZMĚNÁCH

Podle něj se není čemu divit, když jsme začali na pracovní e-maily odpovídat už i na mobilních telefonech a někteří zaměstnanci se do svých kanceláří zavírají klidně na 70 hodin týdně.

Jak tedy vylepšit moderní pracovní kulturu tak, aby byla méně stresová? I tady platí magický zákon malých změn, které však mohou vaše pocity během pracovního dne významně proměnit.

Daisley říká, že jakmile se zaměříme na fakt, že záleží i na tom, JAK pracujeme, mnozí z nás se začnou cítit lépe. Najednou si totiž uvědomíme, že máme autonomii k zahájení pozitivních změn.

DAISLEY RADÍ...

A jakými drobnými změnami můžeme dát stresu červenou? Zkuste ho zabrzdit nebo alespoň zpomalit třeba těmito způsoby:

  • Zajděte třikrát až čtyřikrát týdně na řádnou obědovou pauzu. Zlepší to vaše rozhodovací schopnosti a sníží obvyklou páteční únavu.
  • Pijte kávu. Je prokázané, že pravidelná denní dávka kofeinu pomáhá odolávat stresu.
  • Choďte. I když máte sedavé zaměstnání, snažte se neprosedět celý den u počítače. Vysokoškolská profesorka Marily Oppezzová ve svém výzkumu zjistila, že chůze zlepšuje kreativní myšlení – pozitivní výsledek výkazalo až 81 % z testovaných chodců.
  • Pravidelně se stýkejte se svými kolegy. Generální ředitelka Margaret Heffernanová popsala zavedení pravidelného týdenního společenského setkání v jedné z jejích amerických firem jako „absolutně transformační“. Poznamenala, že povzbuzování zaměstnanců ke společenské interakci vedlo k větší spolupráci během zbytku týdne.

„Pracoviště jsou postižena nemocí uspěchanosti, která je důsledkem neúprosných požadavků moderní práce. Dopad vyhoření může být vážný zejména u nejmladších zaměstnanců. Když je práce neúnosná, zaměření na vznešenou otázku proč pracujeme nepomáhá. Musíme se zaměřit na to, JAK pracujeme,“ uzavírá Bruce Daisley svůj článek (viz zdroj).

A CO DALŠÍHO BYSTE MĚLI VĚDĚT?

S pracovním stresem souvisí řada dalších, neméně důležitých témat. Zajímá vás téma vyhoření a produktivity? Pak si přečtěte i tyto články:

Zdroj: BBC (volný překlad)

Články ze stejné kategorie